loading...
وبلاگ تخصصی آندروید
sajad بازدید : 21 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

خواص تغذیه‌ای و درمانی پیازچه

پیازچه در اغلب موارد برای بهبود طعم و مزه ی غذاها به کار برده می شود. اما علاوه بر این که این گیاه بسیار خوش مزه و خوش طعم است، دارای فواید تغذیه ای زیادی نیز می باشد.

پیازچه مانند سیر و تره فرنگی از خانواده ی آلیوم می باشد و پیاز آن قبل از این که به طور کامل رسیده شود از زمین چیده می شود.

بسته به موقعیت جغرافیایی که پیازچه در آن به وجود آمده و رشد کرده است اسامی متفاوتی را برای آن برشمرده اند که عبارت هستند از: Scallion, Spring onion, green onion و… .

فواید تغذیه ای پیازچه:

پیازچه فواید زیادی دارد که اغلب آن ها مانند پیاز است. از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* کاهش قند خون

* کاهش کلسترول خون بالا

* کاهش فشار خون بالا

* کاهش ریسک پیشرفت سرطان کولون و دیگر سرطان ها

* کاهش التهاب

sajad بازدید : 24 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

زندگانی آریو برزن

آریوبرزن یکی از سرداران بزرگ تاریخ ایران است که در برابر یورش اسکندر مقدونی به ایران زمین، دلیرانه از سرزمین خود پاسداری کرد و در این راه جان باخت و حماسه‌ی آ«در بند پارسآ» یا آ«دروازه پارسآ» را از خود در تاریخ به یادگار گذاشته است.

آ«اسکندر مقدونیآ» در سال ۳۳۱ پیش از زادروز، پس از پیروزی در سومین جنگ خود با ایرانیان آ«گوگاملآ» (Gaugamele) [پیشتر به اشتباه آن را اربیل (Arbela) می‌خواندند] و شکست پایانی ایران، بر بابل و شوش و استخر چیرگی یافت و برای دست یافتن به پارسه، پایتخت ایران روانه این شهر گردید.

اسکندر برای فتح پارسه سپاهیان خود را به دو پاره بخش کرد: بخشی به فرماندهی آ«پارمن یونوسآ» از راه جلگه آ«رامهرمز و بهبهانآ» به سوی پارسه روان شد و خود اسکندر با سپاهان سبک اسلحه راه کوهستان (کوه کهکیلویه) را در پیش گرفت و در تنگه‌های در بند پارس (برخی آنرا تنگ تک‌آب و گروهی آن را تنگ آری کنونی می‌دانند،) با مقاومت ایرانیان روبرو گردید.
در جنگ دربند پارس آخرین پاسداران ایران با شماری اندک به فرماندهی آ«آریوبرزنآ» دربرابر سپاهیان پرشمار اسکندر دلاورانه دفاع کردند و سپاهیان مقدونی را ناچار به پس نشینی نمودند. با وجود آریوبرزن و پاسداران تنگه‌های پارس، گذشتن سپاهیان اسکندر از این تنگه‌های کوهستانی امکان‌پذیر نبود. ازاین رو اسکندر به نقشه جنگی ایرانیان درجنگ آ«ترموپیلآ» (Thermopyle) متوسل شد و با کمک یک اسیر یونانی از بیراهه و گذر از راه‌های سخت کوهستانی خود را به پشت نگهبانان ایرانی رساند و آنان را در محاصره گرفت.

آریوبرزن با ۴۰ سوار و ۵۰۰۰ پیاده و وارد کردن تلفات سنگین به دشمن، خط محاصره را شکست و برای یاری به پایتخت به سوی پارسه (Persepolis) شتافت. ولی سپاهیانی که به دستور اسکندر از راه جلگه به طرف پارسه رفته بودند، پیش از رسیدن او به پایتخت، به پارسه (تخت جمشید) دست یافته بودند. آریوبرزن با وجود واژگونی پایتخت و در حالی که سخت در تعقیب سپاهیان دشمن بود، حاضر به تسلیم نشد و آنقدر در پیکار با دشمن پافشرد تا گذشته از خود او. همه یارانش از پای درافتادند و جنگ هنگامی به پایان رسید که آخرین سرباز پارسی زیر فرمان آریوبرزن به خاک افتاده بود.
یوتاب (به معنی درخشنده و بی‌مانند) خواهر آریوبرزن نیز فرماندهی بخشی از سپاهیان برادر را برعهده داشت و در کوه‌ها راه را بر اسکندر بست. یوتاب همراه برادر چنان جنگید تا هر دو کشته شدند و نامی جاوید از خود برجای گذاشتند.

اسکندر پس از پیروزی بر آریوبرزن آن اسیر یونانی را هم به جرم خیانت کشت.

sajad بازدید : 26 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

قوی‌ترین لپ‌تاپ‌ها در بازار ایران

که توجه و گرایش اکثر خریداران لپ‌تاپ به سمت نمونه‌های ارزان قیمت است، اما لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای و فوق حرفه‌ای که قیمت‌های بالایی دارند هم خریداران خاص خود را دارند.
خریداران این لپ‌تاپ‌ها را کاربران حرفه‌ای که از لپ‌تاپ خود انتظاری بیش از یک کامپیوتر شخصی همراه دارند تشکیل می‌دهند.

طراحان به ویژه طراحان صنعتی، گرافیست ها، تدوینگران فیلم، تصویر و افرادی که با عکس و... سرو کار دارند، گیمرها و... از دسته افرادی هستند که نیازشان به یک لپ‌تاپ فوق حرفه‌ای موجب می‌شود که در جرگه خریداران این نمونه‌های گران قیمت در بازار قرار گیرند.
حتی اگر نرخ دلار در بالاترین رقم ممکن باشد یا اگر این کالاها به دلیل کاهش موجودی قیمتی بالاتر از آنچه باید داشته باشند.

در این گزارش ما به بررسی بازار لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت و همچنین معرفی گران‌قیمت‌های بازار لپ‌تاپ می‌پردازیم.
پس اگر شما هم از علاقه‌مندان لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای و گران قیمت هستید این گزارش را بخوانید.

sajad بازدید : 22 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

A,B,C,D,E,F,G,H, _ ,J,K,L,M,N,O,P,Q,R,S,T,U,V,W,X,Y,Z

دنبال I نگرد ! چون فدای U شده !!!

.

.

.

نه گل خواهد ز بوستان ها جدائی ، نه دل دارد خیال بی وفائی

ولیکن چرخش چرخ ستمگر زند بر هم رسوم آشنائی . . .

.

.

.

غم زمانه خورم یا فراغ یار کشم ؟ به طاقتی که ندارم کدام بار کشم . . . ؟

.

تعداد صفحات : 13

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 126
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 372
  • بازدید کلی : 8,101